Thea Boonstra

WEB A07 Atelier PIBA Thea kopieDe creatieve Thea Boonstra-ter Bork is geboren in Dwingeloo, inmiddels woonachtig in Nijeveen en sinds 2007 eigenaresse van Atelier PIBA. Als kind was ze al geïnteresseerd in glas. Ze ging glaskralen branden en begon met het ontwerpen van sieraden. Al redelijk snel na de opstart kreeg Thea de vraag om gedenksieraden te gaan maken. Uiteraard voldeed ze graag aan deze mooie vraag en ze ging zich hiermee bezighouden.

Nu enkele jaren later heeft Atelier PIBA een zeer uitgebreid assortiment van gedenksieraden waaraan inmiddels ook gedenkobjecten zijn toegevoegd. Haar sterke punt is dat elke opdrachtgever/geefster een op maat gemaakt gedenksieraad of -object krijgt. Met andere woorden alles wordt persoonlijk ontworpen. Qua kleur en maatvoering. De intentie is ook dat iedereen blij haar atelier verlaat. Dat geeft Thea de voldoening in haar werk, daar wordt ze blij van en hier haalt ze ontzettend veel energie uit. Het betekend zo ontzettend veel voor de nabestaande om iets tastbaars te hebben. Als het nu gaat om een sieraad of een object.

Haar recentste werk is het ontwerpen van een gedenkobject voor kinderen van de nabestaande. Een zus van een overledene kwam naar haar atelier omdat zij nergens haar opdracht kon neerleggen. Niemand begreep haar. Het object had de overledene zelf ontworpen. Met deze klant ging Thea om de tafel om te brainstormen, informatie in te winnen, dingen uit te zoeken etc. Uiteindelijk is het gedenkobject een prachtige accubak geworden met een gestraalde afbeelding. Daarin is een gefused glasobject geplaatst met as in diverse kleuren en vormen. Het mooie is dat er in het geheel een kaarsje kan worden gebrand.  In één woord PRACHTIG. Thea is zeer trots op het prachtige eind resultaat. Zo Puur!