Sijtze Faber

SijtzeFaber

Ik ben Sijtze Faber. Zoon van een kruidenier en een familie man. Heb graag veel mensen om mij heen en organiseer graag. Sta in de wereld van vandaag en sta open voor veranderingen en ben voorstander van kennis. Zie graag nieuwe gedreven mensen instromen in het bedrijfsleven. Zet me daar op diverse fronten voor in.

Mijn bedrijf is Faber Adviseurs en HypotheekCompany Nijeveen. Een all-round dienstverlenend bedrijf in verzekeringen en financiële diensten. Voor zowel bedrijven als particulieren. Met een team van 7 personen geven we invulling aan onze missie. ‘Klanten bedienen zo het hoort en op een wijze die op alle fronten past’. Het klantgevoel hoog in het vaandel. Betrokken adviseurs, dat willen we zijn. Het beste uit de markt aanbieden en rekening houden met wensen en grenzen.

Wat mij motiveert in mijn werk is de Ontwikkelingen op alle fronten. Een sterk veranderend financieel besef. Vraagstukken die steeds complexer worden. Dit vereist kennis en flexibiliteit, maar ook de wil om bij te blijven. Stilstaan is niet meer mogelijk. Waar in het verleden vanuit producten werd geadviseerd is dat nu volledig vervaagd. Wij adviseren vanuit de positie van de klant en brengen risico’s in beeld. Daarna kijken we naar oplossingen. Dat zijn soms financiële producten, maar soms ook eigen inbreng waardoor risico’s beheersbaar worden.

Een verbod op provisies van diverse complexe producten. Een lang gekoesterde wens van mij. Provisies maakten van adviseurs verkopers. Maar al te vaak van slechte verzekeringsvormen (woekerpolis). Over de rug van consumenten werden torenhoge beloningen uitgekeerd aan snelle verkopers, die na 1 of 2 jaar niet meer te vinden waren. Lastige concurrenten die gekoesterd werden door de verzekeraars. Nu komen we weer bij de kern. Deugdelijk advies waarbij de klant ziet waarvoor er  betaald wordt.