Alblas Telecommunicatie VOF

Plaats: Nijeveen
Telefoon: 0522 - 260 867
Website: www.alblas.com

Het in Nijeveen gevestigde Alblas Telecommunicatie mag met recht een Yes Telecom-partner van het eerste uur worden genoemd. Al vanaf het prille begin houden oprichters Marcel en Arie Alblas zich actief bezig met de verkoop van de oplossingen van Yes Telecom.

De intensieve samenwerking vertaalt zich in onder andere het actief meedenken over nieuwe mogelijkheden. Zo werken Alblas Telecommunicatie en Yes Telecom samen aan nieuwe telefonieoplossingen voor zakelijke klanten in de regio Drenthe. En was Alblas Telecommunicatie een van de eerste partners die van start gingen met de hosted telefonieoplossing Yes Mobiel Kantoor.

Veranderende markt vraagt om flexibiliteit
“We zijn al sinds 1986 actief in de telecom en hebben de markt door de jaren heen enorm zien veranderen”, vertelt Marcel. “Waar vaste telefonie vroeger de norm was verschuift de markt steeds vaker naar mobiele oplossingen. Logisch, want mede dankzij het internet kan telefonie een stuk goedkoper en flexibeler. De oplossingen van Yes Telecom, zoals Yes Mobiel Kantoor, bieden dan ook een perfect antwoord op de veranderende vraag in de markt.”

Samenwerking op basis van vertrouwen
Hosted telefonie is de toekomst, weet Marcel al vanaf de introductie van de techniek. “Toen Yes Mobiel Kantoor op de markt kwam zagen we meteen de kansen bij onze klanten. Door samen op te trekken hebben we al de nodige hosted telefonieoplossingen uitgerold. De lijnen zijn kort, en technische incidenten worden snel opgepakt. Een deel van de communicatie verloopt via Yes InTouch, een oplossing van Yes Telecom zelf. En hier profiteren onze klanten uiteindelijk van.”

De voordelen van Yes Mobiel Kantoor
Marcel heeft Yes Mobiel Kantoor zien ontwikkelen tot een complete hosted telefonieoplossing. “Yes Mobiel Kantoor biedt een stuk meer functionaliteit dan standaard VoIP-oplossingen. Zo maakt een retailklant van ons gebruik van Yes Mobiel Kantoor. Gemiste gesprekken komen uit in een voicemailsysteem dat de voicemails doorstuurt naar de e-mail. Een ideale oplossing, aangezien het nu heel gemakkelijk is om de klant terug te bellen.”

Overstappen is eenvoudig
Het gebruiksgemak van Yes Mobiel Kantoor maakt overstappen eenvoudig. “Wij helpen onze klanten met de volledige transitie, maar ook daarna blijven we betrokken”, licht Marcel toe. “Via de online beheertool van Yes Mobiel Kantoor kunnen we op afstand meekijken en aanpassingen doorvoeren. We nemen de klant dus alle werk uit handen. Het enige dat hij nog nodig heeft zijn IP-telefoons.”
“Yes Telecom zorgt voor het beheer en onderhoud van Yes Mobiel Kantoor. Gebruikers kunnen zelf in de tool eenvoudig instellingen aanpassen, zonder dat daar een monteur voor nodig is. Zo kunnen we klanten voorzien van een kostenbesparende en flexibele telefonieoplossing die altijd werkt”, zo sluit Marcel af.

alblas