Jan Dekker

WEB A22 Jan DekkerAl meer dan 25 jaar staat Jan Dekker met zijn Klompenhandel Dekker Nijeveen op markten, jaarmarkten en braderieën. Met een kraam vol klompen, Zweedse muilen, laarzen, Spaanse sloffen en noem maar op, mag hij niet ontbreken op de markt. De afgelopen 10 jaar verkoopt hij zijn handel ook via Marktplaats en sinds kort staat zijn hele assortiment op Bol.com. Vanuit de hele wereld wordt zijn webwinkel bezocht. Er wordt regelmatig aan het buitenland geleverd. België, Zweden, Engeland, Canada, Amerika, Duitsland en zelfs op Curaçao. De klompen van Jan zijn overal zeer gewild. Jan brengt dan ook bijna dagelijks een bezoek aan het postagentschap van de COOP om al zijn pakketten te versturen.

In 1970 startten zijn ouders met het bedrijf. Het werk is Jan met de paplepel ingegoten. De klompen worden al 25 jaar lang zelf geschuurd en geverfd. Hij koestert dit ambacht maar toch staat Jan het liefst op grote markten. Daar is toch meer te beleven en wordt nog wel eens een praatje gemaakt. Op internet is dat een stuk minder. Nog altijd komen er veel klanten aan huis op Kolderveen 104. Kortgeleden kwam er iemand uit Griekenland die de Klompenhandel van internet kende. Klompenhandel Dekker Nijeveen een internationaal bedrijf uit Nijeveen.