Kolderveen winnaar Kerstboomactie

Meer dan 22 buurten en straten in Nijeveen zorgen ervoor dat het dorp deze Kerst wel heel sfeervol versierd en verlicht is. Op initiatief van de Handelsvereniging Nijeveen werd een kerstboom beschikbaar gesteld die de buurtbewoners samen konden optuigen. De mooiste creaties werden woensdagavond 21 december, tijdens een gezellige kerstborrel in ‘De Schalle’, beloond met een prijs: een @UitNijeveen statafel.

Een onafhankelijke jury keurde de kerstbomen. Er werd zowel overdag als ’s avonds een ronde gemaakt om de kunstwerken te boordelen. Een speciale vermelding ging naar de ‘Veurdele – Noord’, deze buurt had volgens de jury het mooiste geheel. Er was goed samengewerkt en het plaatje was compleet. De winnende kerstboom was gemaakt door Kolderveen. Met 86,8 punten kreeg deze straat de meeste punten. Net daarachter ontving de Ds. van den Bergstraat de tweede prijs.

Jan van der Vegt, een van de organisatoren namens de Handelsvereniging Nijeveen, is er trots op dat de bewoners van Nijeveen ook dit jaar weer de handen uit de mouwen hebben gestoken om met elkaar het dorp tot een feestelijk geheel te maken. ‘Het is mooi om de saamhorigheid in het dorp te zien en het is erg leuk dat er elk jaar fanatieker wordt gestreden.’

Kolderveen winnaar Kerstboomactie